Hoe schrijf je met synoniemen?

Aantrekkelijke online teksten voldoen aan een hele rits eisen. Een daarvan is variatie. Als schrijver kun je op verschillende manieren variëren. Denk bijvoorbeeld aan synoniemen. In het beste geval maken ze je tekst levendiger, in het slechtste zorgen ze voor een gevoel van chaos bij je lezer. Maar hoe voorkom je dat je lezer afhaakt vanwege slecht gekozen synoniemen? In dit blog help ik je op weg met 3 do’s en 2 don’ts.Lees verder →

Schrijftip Content & Stories: om de brij heen - over onrechtstreeks schrijven

Als copywriter heb je de taak om mensen te overtuigen met woorden. Een mooie rol, waarin je bij elke alinea woorden wikt en weegt. Kun je het nóg beter zeggen? Of kun je het de lezer ook laten érvaren? Want dat is wat je doet met onrechtstreeks schrijven. In plaats van feiten delen in je tekst, beschrijf je de ervaring. Hoe je dat doet ontdek je met deze schrijftip.Lees verder →

Een zakelijk blog is dé manier om klanten aan je te binden. Het is de beste plek om bijvoorbeeld achtergrondinformatie te geven over een product of dienst. Of waar je prangende vragen van je klanten beantwoordt. En wat dacht je van een opinieartikel over een verandering in jouw branche? Een zakelijk blog is voor veel klanten een perfecte prikkel om ook eens een dienst van je af te nemen. Toch is het schrijven en bijhouden van een zakelijk blog best een hoge drempel. Maar daarbij kan Content & Stories je helpen. Hoe dat precies werkt lees je in dit artikel.Lees verder →