Blogs

Blogs zijn de droom van elke copywriter. Je bent namelijk helemaal vrij om ze naar eigen idee in te vullen. Zo kun je een blog schrijven als een tutorial, recepten met de wereld delen of je eigen mening ventileren. Blogs worden veel gezocht op Google én veel gelezen op smartphones. Geen wonder dat zakelijk bloggen zoveel aandacht krijgt. Op deze pagina lees je meer over zakelijk bloggen en hoe je er samen met mij als copywriter succes mee kunt behalen.

Wat is een blog?

Blogs worden nog altijd gezien als dé manier om je vindbaarheid in Google te verhogen. Als je het goed aanpakt met je zakelijk blog kan dat zeker veel opleveren. Maar het succes van een blog staat of valt met de inhoud.

Bied vooral meerwaarde en houd geen reclamepraatje voor jezelf. Want dan zijn je lezers snel weg. Je blogartikelen lenen zich bijvoorbeeld bij uitstek om problemen van je lezers op te lossen en vragen te beantwoorden. Krijg je als ICT dienstverlener bijvoorbeeld veel vragen over cyber security? Dan is het goed om een blogbericht te wijden aan de feiten en fabels hierover.

Omdat een blog een vrije vorm van content is, kun je er alle kanten mee op. Je zakelijke blog kan ook de plek zijn waar je jouw mening met de wereld deelt over ontwikkelingen in je branche. Of waar je vertelt over een dagje uit het leven van een freelancer/hondenuitlaatservice/belastingconsulent (doorhalen wat niet van toepassing is). Voor wat voorbeelden kun je mijn eigen blog eens bekijken.

Let wel! Alleen het bijhouden van een blog levert natuurlijk niets op. Lezers komen niet vanzelf, daarvoor moet je je eigen artikelen delen op social media en in nieuwsbrieven. Een zakelijk blog is dus hard werken. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het schrijven zelf. Want daar heb je misschien helemaal geen tijd voor als drukke ondernemer. Herken je dat? Lees dan zeker verder over wat Content & Stories daarin voor je kan doen.

Waarom moet je zakelijk bloggen?

Uiteraard hoef je niet zakelijk te bloggen, het is geen must. Maar het kan je website wel meer views opleveren en daarmee ook een hogere ranking in Google. Naast dit belangrijke voordeel zijn er nog een paar andere pluspunten:

  • je beantwoordt vragen van potentiële klanten
  • je vergroot het aantal bezoekers op je website of webshop
  • grotere online zichtbaarheid
  • meer klantenbinding
  • uiteindelijk meer omzet

Hoe schrijf je een goede blog?

Een zakelijk blog voor B2B zet je op samen met je copywriter. Vanuit mijn marketingervaring kan ik je helpen focus te kiezen en doelen te noteren. Heb je dat zelf al uitgedacht? Dan schrijf ik met plezier blogartikelen voor je.

Afhankelijk van je wensen kan ik wekelijks, tweewekelijks of maandelijks een blog schrijven. Daarbij wissel ik de lengtes van de teksten af, zodat je content geschikt is om te delen én als SEO-vriendelijke evergreen content. Blogs zijn compleet maatwerk, dus ik kan helaas geen prijsindicatie geven. Wil je een offerte aanvragen? Dat doe je met een klik op de onderstaande button.

Gratis offerte voor zakelijke blogs