Whitepapers & e-books

Een whitepaper of e-book is de perfecte online content om je klant meerwaarde te bieden. Toch kan het lastig zijn om een document van 10 pagina’s of meer te schrijven. Vooral als je geen copywriter bent. Content & Stories kan je helpen. Hoe? Dat lees je op deze pagina.

Wat is een whitepaper?

Whitepapers en e-books zijn documenten die je online kunt downloaden. Vaak bevatten ze meer pagina’s, 10 of meer bijvoorbeeld. Met een whitepaper of e-book bied je je klant meerwaarde. Je benoemt een specifiek probleem en geeft daar de oplossing voor. Zo kan een hovenier bijvoorbeeld een whitepaper hebben over het inrichten van tuinborders en een marketingbureau over de nieuwste trends op het gebied van SEO.

Een whitepaper of e-book geeft jou ook de gelegenheid om dieper op een onderwerp in te gaan dan mogelijk is met bijvoorbeeld blogs alleen. En omdat mensen je document direct kunnen downloaden, werk je meteen aan grotere naamsbekendheid. Een win-winsiutatie dus!

Waarschijnlijk vraag je je nu af: waarover moet mijn whitepaper of e-book dan gaan? Dat is nu zo leuk, want je bent helemaal vrij in het bepalen van de inhoud. Zolang je maar meerwaarde kunt leveren aan je klanten en je content deelbaar maakt. Heb je toch wat meer inspiratie nodig? Lees dan mijn blog Inspiratie voor whitepapers met inhoud.

Naast veel tekst hebben whitepapers en e-books vaak een aantrekkelijke lay-out. Het oog wil immers ook wat. Dat design kun je zelf aanleveren, als je bijvoorbeeld grafisch vormgever bent of werkt bij een reclamebureau. Eventueel kan ik ook je whitepaper of e-book voor je opmaken, maar een design expert zal het ongetwijfeld beter kunnen. Daarom werk ik graag samen met designers voor het maken van whitepapers en e-books.

Welk doel bereik je met whitepapers en e-books?

De doelen die je bereikt met whitepapers zijn legio. Een paar daarvan op een rijtje:

  • grotere naamsbekendheid
  • je krijgt inzicht in het aantal potentiële klanten vanwege het aantal downloads
  • expertise tonen aan je doelgroep
  • je helpt mensen met hun probleem
  • meer klanten

Hoe schrijf je whitepapers?

Voordat ik start met schrijven heb ik eerst informatie van jou nodig. Zo moet ik natuurlijk weten waar het whitepaper over moet gaan, hoeveel woorden ik ongeveer mag gebruiken en of er ook een lay-out nodig is.

Verder is het belangrijk dat ik weet waar ik research kan doen. Lever bijvoorbeeld brochures mee, waar ik de details over producten of diensten kan lezen. En als er bedrijfswebsites of andere websites met juiste informatie, deel deze dan ook met mij.

Wat kost het schrijven van een whitepaper?

Een whitepaper voor B2B kost iets minder dan een lang e-book. De exacte prijs is afhankelijk van de lengte, het onderwerp, of er veel onderzoek gedaan moet worden en of er een lay-out nodig is. Voor een whitepaper van 10 pagina’s waar ik alleen de tekst van schrijf, vraag ik ongeveer € 1030, exclusief btw. Minder pagina’s is uiteraard goedkoper. Als ik de whitepaper ook moet opmaken, dan factureer ik uiteraard meer.

Wil je weten wat het schrijven van jouw whitepaper zou kosten? Neem dan contact op voor een vrijblijvende offerte door op onderstaande button te klikken.

Ja! Ik wil weten wat een whitepaper kost