In de zomer van 2017 begon ik met het schrijven van SEO teksten voor TUI. Het doel is om zo veel mogelijk organisch verkeer binnen te halen. De teksten raken verschillende touch points in de customer journey. Op vakantie gaan en een bestemming kiezen gebeurt op basis van emotie. Het is dus van belang om de lezer te raken.

Tot aan de coronacrisis schreef ik zo’n 30 tot 80 SEO teksten per maand voor deze grote reisaanbieder.

Over de tekst Camping Emilia-Romagna

Manon Muselaers, Content Manager TUI: “Ik wil je even complimenteren met deze tekst! Ziet er top uit en precies wat we zoeken. Ik heb echt niets aan te merken op deze tekst. Super gedaan!!” 

Nog een voorbeeldje: Last Minute Corralejo

Naast teksten voor de Nederlandse markt maakte ik ook regelmatig SEO copy voor de Belgische markt. TUI.be moest voorzien worden van nieuwe content en daar was ik ook deels verantwoordelijk voor.

Voorbeeld SEO tekst in Vlaamse stijl: vakantie Maggioremeer/Ortameer

Blogs, advertorials en informatieve teksten

In 2019 ben ik door TUI benaderd om blogs, advertorials en teksten voor TUI Incentives te schrijven. Ik schreef onder andere:

TUI